معرفی نسل جدید فرز های انگشتی با کاربرد عمومی توسط شرکت والتر آلمان (Walter Tools)

فرز های انگشتی Xill.tec® MC230 و Xill.tec® MC233 از خانواده محصولات Advance شرکت والتر آلمان اخیرا معرفی شده اند. این فرز های الماس (کارباید) توانایی بالایی در فرزکاری با کاربرد عمومی دارند. در واقع امکان استفاده از آن ها بروی تمام گروه مواد ISO شامل گروه مواد P، M، K،N  و S میسر است. همچنین برای انواع عملیات فرزکاری خشن و پرداخت با هر استراتژی ماشینکاری قابل استفاده هستند.

عملیات تحقیق و توسعه نسل جدید فرزهای Xill.tec®  در دفتر مرکزی شرکت والتر آلمان در شهر Tubingen انجام شده است. این شرکت به منظور تکمیل دامنه فرزهای انگشتی نسل Xill.tec®  که با دو و هشت لبه برشی عرضه می شوند، دامنه قطر را به 2 الی 25 میلیمتر افزایش داده است. همچنین طول لبه برشی از یک تا پنج برابر قطر موجود است.

کاربردها

با توجه به طول لبه برشی بالای نسل جدید فرزها و کاربرد عمومی آن ها، شرکت والتر پذیرای روند رو به رشد استاندارد نمودن عملیات فرزکاری دینامیکی (Dynamic Milling) شده است. یکی از محاسن اصلی این ابزارها قابلیت به کارگیری کل طول لبه برشی است. این امر باعث براده برداری ابزار در حجم بالا می شود. قابل ذکر است که این ابزارها با هندسه های مختلف ارائه می شوند، که هر کدام برای عملیات، مواد و یا  استراتژی ماشینکاری متفاوت قابل استفاده هستند.

طراحی و مزایا

نسل جدید فرزهای انگشتی Xill.tec® MC230 و Xill.tec® MC233 با براده شکن هایی طراحی شده اند که مناسب براده برداری با حجم بالا هستند. بطور مثال در عملیات خشن در فرزکاری دینامیکی کاربرد گسترده دارند. به عبارت دیگر این فرزها مناسب عملیاتی هستند که علیرغم طول برشی بالا، براده ها می بایست به راحتی شکسته و در قطع ریز تولید شوند. این مهم باعث خروج ایمن براده از محل ماشینکاری می شود. نسل جدید فرزهای شرکت والتر آلمان، در مقام مقایسه با ابزار مشابه از سازندگان دیگر دارای طول عمر 30% بیشتر می باشند.

این مقایسه در شرایط یکسان صورت گرفته است. یعنی هم جنس قطعه کار عینا مشابه بوده است و هم پارامترهای برشی (سرعت و پیشروی) یکسان انتخاب شده است. این افزایش عمر با بکارگیری هندسه مناسب، زاویه مارپیچ متغیر و هماهنگ با تعداد دندانه و طول لبه برشی تواماً با انتخاب گرید کارباید مستحکم WK40TF و استفاده از روکش TiAlN محقق شده است. لازم به ذکر است گرید کاربارد و روکش استفاده شده بصورت مخصوص برای فرزهای نسل Xill.tec® در شرکت والتر آلمان طراحی و توسعه یافته است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول و یا سایر ابزارهای برشی با کارشناسان ما تماس بگیرد.

 

لینک اصلی خبر در وبسایت شرکت والتر: کلیک کنید