افزایش صد در صدی تولید با هندسه FW4 و MW4 مربوط به اینسرت های تراشکاری شرکت والتر آلمان (Walter Tools).

این شرکت با معرفی براده شکن های FW4 و MW4  که دارای هندسه پارویی (وایپر – Wiper Geometry) هستند امکان افزایش دو برابری تولید و افزایش کیفیت سطوح ماشینکاری شده را فراهم کرده است.

این براده شکن ها در اشکال مختلف اینسرت های تراشکاری نظیر CCMT، DCMT و TCMT با گرید های ضد سایش و شناخته شده Tiger.tec® Gold عرضه می شوند. همانطور که از کدهای فوق مشخص است، این براده شکن ها برای اینسرت هایی با هندسه مثبت هستند که می تواند جایگزین مناسبی برای اینسرت های تراشکاری با اشکال ذاتا منفی باشند.

طراحی لبه برشی

طراحی لبه برشی این براده شکن ها دارای منحنی ای جهت پرداخت مداوم سطوح حین ماشینکاری است. از طرفی این طراحی بهینه به شکست براده کمک شایانی می کند. با توجه به موارد ذکر شده می توان دو استراتژی را در خصوص ماشینکاری با این اینسرت ها دنبال کرد. استراتژی اول افزایش دو برابری تولید با افزایش نرخ پیشروی است. در این استراتژی کیفیت سطوح ماشینکاری شده ثابت نگه داشته می شوند. در استراتژی دوم، با ثابت نگه داشتن سرعت پیشروی به کیفیت سطوح دو برابر بهتر دست پیدا می کنیم. بطور خلاصه یا می توانیم میزان تولید را صد در صد اضافه کنیم و یا به دوبرابر پرداخت سطح ظریفتر دست پیدا کنیم. نتایج کاربردی بدست آمده نمایانگر این واقعیت است که هندسه براده شکن FW4 با شیار براده شکنی باریک مناسب عملیات پرداخت است. و هندسه با براده شکن  MW4 با شیار براده عریض تر و انحنای بیشتر در لبه برشی مناسب عملیات براده برداری متوسط یا نیمه خشن می باشد.

کاربرد هندسه های جدید

طراحی هندسه هر دو براده شکن، آن ها را به انتخابی مناسب برای تراشکاری عمومی در گروه مواد ISO P, M, K کرده است. همچنین این براده شکن ها به عنوان انتخاب ثانویه برای گروه مواد ISO S نیز قابل استفاده هستند. براده شکن های MW4 و FW4 امکان افزایش کیفیت سطوح ماشینکاری شده، افزایش راندمان تولید و همچنین افزایش قابلیت اطمینان در پروسه ماشینکاری را به همراه دارند. در برخی دستگاه های تراش به دلیل تصادف بین ابزار و قطعه کار و یا تنظیم نبودن تارت دستگاه، هم راستایی در اجزای دستگاه از بین می رود. با توجه به طراحی خاص لبه وایپر در این براده شکن ها، حتی در دستگاه هایی با شرایط بالا، می توان انتظار افزایش راندمان تولید و همچنین کیفیت سطوح ماشینکاری شده را داشت.

پدیده انباشت براده یا Bird Nesting

شکست و تخلیه براده

یکی از پدیده هایی که در هنگام ماشینکاری با آن روبرو می شویم، تجمیع حجم براده یا اصطلاحا Bird Nesting است. در صورت وقوع، اپراتور می بایست دستگاه را متوقف کند. و نسبت به جدا کردن براده ها از محل ماشینکاری اقدام کند. این امر باعث افزایش زمان توقف دستگاه و کاهش راندمان تولید می شود. طراحی براده شکن های جدید به گونه است که عملیات شکست براده بهینه شده و از پدیده انباشت براده جلوگیری به عمل می آید. لازم به توضیح است یکی دیگر از روش های کاهش زمان توقف ماشین آلات، استفاده از دستگاه های پیش تنظیم ابزار است.  جهت مطالعه بیشتر کلیک کنید.

همانطور که پیشتر گفته شد، با استفاده از این براده شکن های جدید می توان سرعت های پیشروی بالاتری بروی دستگاه تنظیم کرد. افزایش سرعت پیشروی باعث کاهش مدت زمان تماس ابزار و قطعه کار می شود. در نتیجه عمر ابزار افزایش پیدا می کند. افزایش عمر ابزار نیز به معنی کاهش تعداد دفعات تعویض لبه برشی و در نهایت کاهش تعداد دفعات تعویض ابزار است.

ترکیب بالا رفتن صد در صد راندمان تولید و یا بدست آوردن پرداخت سطح بهتر بیشترین نمود خود را در تولید انبوه قطعات نمایان می سازد.

کارشناسان شرکت هونام تجهیز آسیا آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه ماشینکاری و سنگزنی قطعات هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

منبع خبر: وبسایت رسمی شرکت Walter Tools آلمان – کلیک کنید