فرزکاری آلومینیوم با فرزهای انگشتی جدید شرکت Walter

شرکت والتر آلمان (Walter Tools)  اخیرا فرز انگشتی MD265 از خانواده محصولات Supreme و فرز انگشتی MC268 از خانواده محصولات  Advance را به کاربران معرفی کرده است. این شرکت با معرفی این دو فرز دامنه فرزهای انگشتی تمام کاربایدی جهت فرزکاری آلومینیوم و سایر مواد گروه ISO N را گسترش داده است. این فرزها مختص فرزکاری خشن (خشنکاری – Roughing) مواد غیر آهنی (گروه مواد ISO N) هستند و برای فرزکاری پرداخت پیشنهاد نمی شوند.

فرز انگشتی  MD265 Supreme

فرز MD265 Supreme با سه لبه برشی در بازه قطری 16 الی 25 میلیمتر تولید می شود. امکان سفارشگذاری این فرزها با روکش و بدون روکش برای مصرف کنندگان میسر است. موقعیت قرارگیری کانال های آب صابون دراین فرز (به شکل ستاره ای) به گونه طراحی شده است، که خنک کاری لبه های برشی به بهترین نحو صورت بگیرد. در این فرز انگشتی لبه های برشی بر اساس هندسه و پروفیل RAPAX ساخته می شوند. این هندسه پیشتر توسط شرکت والتر جهت ماشینکاری قطعات در صنایع هوافضا توسعه یافته است. این مهم باعث تقویت و افزایش استحکام لبه های برشی شده است. به طور کلی این فرز انگشتی جهت دست یابی به راندمان تولید بالا و قابلیت اطمینان در پروسه ماشینکاری طراحی شده است. یکی از کاربردهای گسترده این ابزار در صنایع خودروسازی است. چه از فرزهای بدون روکش با لبه های برشی و شیارهای براده پولیش شده استفاده کنیم و چه از فرز روکشدار با روکش جدید WJ30DD، این ابزارها با خروج بهینه براده از موضع ماشینکاری، باعث کاهش چسبندگی براده به لبه برشی (Build up edge) و افزایش طول عمر ابزار می شوند. این مزیت ها به ویژه در ماشینکاری آلومینیوم ریخته گری شده تحت فشار (دایکست) با در صد سیلیس بالا بسیار موثر هستند. جهت مطالعه در خصوص تاثیر سیلیس در قابلیت ماشینکاری آلومینیوم کلیک کنید.

فرز انگشتی MC268 Advance

فرز MC268 Advance در بازه قطری 6  الی 25 میلیمتر، با هندسه لبه برشی پولیش خورده و برای مصارف عمومی، تولید می شود. این ابزار همچنین گزینه مناسبی برای ماشینکاری آلومینیوم سردکار (Wrought Aluminium) با براده بلند می باشد. آلومینیوم های سردکار در صنایع هوافضا کاربرد گسترده دارند. کانال های آب صابون در این فرزها که سه یا چهار لبه هستند، به صورت شعاعی تعبیه شده اند. نوع قرارگیری کانال های آب صابون، این ابزار را به انتخاب مناسبی برای ماشینکاری با استراتژی های خاص، نظیر فرزکاری دینامیکی (Dynamic Milling) تبدیل کرده است. همچنین موقعیت قرار گیری کانال های آب صابون در این فرز، باعث کاهش پیچیدگی تیزکاری لبه های برشی شده و در نتیجه امکان تیزکاری به دفعات میسر است. این امر باعث کاهش هزینه تهیه ابزار می شود.

طراحی لبه برشی

هر دو فرز انگشتی با هدف کاهش زمان ماشینکاری و افزایش تولید بروی مواد گروه ISO N نظیر انواع آلومینیوم، مس، برنج و غیره طراحی شده اند. و بدیهی است که کاهش زمان ماشینکاری تنها با افزایش حجم براده برداری میسر است. هر دو فرز دارای لبه های برشی به شکل V هستند. این شکل و هندسه لبه برشی در شرکت والتر توسعه یافته است و تا کنون هیچ سازنده دیگری اقدام به ساخت ابزار مشابه نکرده است. طراحی لبه برشی به صورت V باعث کاهش انتقال حرارت تولید شده، به قطعه کار می شود. همچنین این شیار در طراحی لبه برشی، باعث شکست براده به اندازه کوچکتر شده و قابلیت کنترل بهتر براده را میسر می سازد.

خصوصیات فوق باعث افزایش راندمان تولید و قابلیت اطمینان در پروسه ماشینکاری می شود. در نهایت طراحی این ابزارها به گونه ای است که نیروی برشی کاهش چشمگیری داشته و این امر برای تولید کنندگان به معنی کاهش توان مصرفی اسپیندل دستگاه است که همواره به دنبال بهینه کردن آن هستند.

شرکت هونام تجهیز آسیا تامین کننده انواع ابزار برشی و ابزار سنگزنی در صنایع مختلف می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فرز انگشتی MD265 و MC268 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع خبر: وبسایت رسمی شرکت Walter Tools آلمان – کلیک کنید