از خانواده اینسرت های ذاتا منفی (دورویه) با زوایا و هندسه بیش از حد مثبت

اینسرت با هندسه بیش از حد مثبت MN3 محصول جدید شرکت والتر (Walter Tools) آلمان است. این اینسرت برای ماشینکاری مواد گروه N در استاندارد ISO (شامل آلومینیوم و فلزات غیر آهنی) بکار برده می شود. این هندسه با زوایای بسیار مثبت که در اینسرت دو رویه تعبیه گردیده است، ترکیب مناسبی را از نظر طول عمر ابزار همراه با قابلیت براده برداری حجیم به ارمغان آورده است. این مهم به معنی صرفه اقتصادی بهینه در استفاده از این اینسرت برای مصرف کننده است.

سطح شیب (Rake Face) در این اینسرت به منظور تخلیه سریع براده پولیش شده است. همچنین زوایای مثبت و تیز که به براده برداری نرم تر منجر میگردند، فاکتورهای مهم در رسیدن به راندمان بسیار مطلوب جهت براده برداری در این اینسرت ها به حساب می آیند.

اینسرت های جدید شرکت والتر (Walter Tools) با هندسه MN3 ، در کنار اینسرت های پیشین این شرکت که به صورت یک رویه و ذاتا مثبت با هندسه های FN2 و MN2 تولید می شوند، دامنه اینسرت های این شرکت در زمینه تراشکاری مواد گروه N را به صورت چشمگیر افزایش داده است.

گریدهای اینسرت با هندسه MN3

اینسرت های جدید والتر (Walter Tools) با دو گرید عرضه می شوند:

  • گرید “WN10” که یک گرید بدون روکش و با سطح  پولیش شده با کارآئی اقتصادی مطلوب است.
  • گرید “WNN10” که دارای  روکش با تکنولوژی HIPIMS PVD است. این روکش سطح بسیار صیقلی دارد و میزان چسبندگی روکش به بدنه اینسرت بسیار بالا است.

تشکیل براده در اینسرت با هندسه MN3

MN3 اولین اینسرت دو رویه والتر است که دو برابر لبه برشی با حفظ هندسه بسیار مثبت را دارا می باشد. زاویه شیب در شعاع لبه برشی اینسرت 29 درجه است و مناسب استفاده در براده برداری متوسط بر روی فلزات غیر آهنی و آلیاژهای گروه N بطور مثال آلمینیوم، مس یا برنج می باشد. همچنین این اینسرت انتخاب مناسبی برای عملیات تراشکاری پرداخت بر روی  قطعات کوچک فولادی، فولاد زنگ نزن و سوپر آلیاژها است.

به لطف هندسه بسیار مثبت و شکل براده بدست آمده، مصرف کنندگان این اینسرت از شکست مطلوب براده و هدایت آن، حتی در تراشکاری مواد بدون سرب مانند CuZn21Si3P بهره خواهند برد. با توجه به روکش بسیار مقاوم که باعث افزایش طول عمر این اینسرت ها می شود، تراشکاری با این دسته از اینسرت ها بر روی مواد با چسبندگی زیاد که در حالت عادی باعث بوجود آمدن جوش خوردگی براده به سطح ابزار یا لبه انیاشته میگردد ( Built up edge ) نیز بسیار مطلوب میباشد.

هندسه ذاتاً منفی در این اینسرت ها باعث بدست آوردن دو برابر لبه برشی شده است. این مهم باعث بالا رفتن راندمان تولیدی و صرفه اقتصادی بیش از حد در کاربرد این اینسرت ها شده است.

کارشناسان شرکت هونام تجهیز آسیا آماده ارائه، کلیه خدمات مربوط به محصولات شرکت والتر (Walter Tools) آلمان به شما هستند، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.