بنچ مارک جدید در ماشینکاری فولاد

شرکت Walter Tools  آلمان، اخیرا با معرفی فرزهای انگشتی کاربایدی MD340 و MD344 بنچ مارک جدیدی در ماشینکاری انواع فولادها پایه گذاری کرده است. این فرزها از خانواده محصولات Supreme این شرکت هستند.

علیرغم تمایل روز افزون به استفاده از مواد سبک وزن (نظیر انواع آلومینیوم) در تولید قطعات، همچنان انواع فولاد مصرف عمده ای در ساخت قطعات صنعتی دارد. به همین منظور دو فرز انگشتی کارباید M340 و M344 برای ماشینکاری انواع فولاد (گروه مواد ISO P) طراحی شده اند. فرزMD340 از قطر 2 الی 25 میلیمتر (16/1 الی 4/3 اینچ) ساخته می شود. این فرز مناسب برای عملیات خشنکاری (Roughing)، ایجاد شیار کامل (Full Slotting) و همچنین فرزکاری دینامیکی (Dynamic Milling) می باشد. نظر به اینکه این فرز در انواع سه، چهار و پنج لبه (دندانه) تولید می شود، می تواند بهترین انتخاب برای ماشینکاری عمومی محسوب شود.

ماشینکاری در شیب - رمپینگ
Packet Milling

فرز MD344 Supreme

فرز MD344 Supreme دارای چهار لبه برشی با طراحی خاص هندسه پیشانی (Face Geometry) است. با توجه به طراحی خاص، این فرز انگشتی برای عملیات Plunge Milling و فرزکاری در سطوح با شیب (Ramping) کاربرد دارد. نظر به اینکه این ابزارها قابلیت Plunging و Pocket milling را در یک پاس فراهم کرده اند، استاندارد جدیدی در فرزکاری پایه گذاری کرده اند. تولیدکنندگان انبوه قطعات با بکارگیری این فرزهای انگشتی ضمن کم کردن تنوع ابزار که باعث کاهش تعویض ابزار می شود، می توانند با حذف عملیات بورینگ ثانویه هزینه های نهایی ماشینکاری را کاهش دهند.

قابلیت ماشینکاری

هر دو این فرزهای انگشتی با روکش های چند لایه TiAlN و ZrN که در شرکت Walter Tools  آلمان توسعه یافته، عرضه می شوند. با توجه به خصوصیات ذکر شده، این فرز ها قابلیت بهره گیری در ماشینکاری فولادها (گروه مواد ISO P) را به نهایت خود افزایش می دهند. فرز MD344 یکی از اولین ابزارهایی است که قادر به باز کردن شیار و حفره ها از صفر تا انتهای عملیات فرزکاری، بدون تعویض ابزار، می باشد. به عبارت دیگر با استفاده از این فرز انگشتی می توان عملیات خشنکاری و پرداخت را به صورت یکجا انجام داد. این مهم یک بنچ مارک جدید در عملیات فرزکاری به حساب می آید.

مهمترین خصوصیت فرزهای MD340 و MD344 صرفه اقتصادی و طول عمر بسیار زیاد در عملیات فرزکاری انواع فولادها می باشد. زاویه مارپیچ متغیر و قرارگیری دندانه در فواصل غیر مساوی (Variable Pitch) که در هماهنگی کامل طراحی شده اند، باعث راندمان خارق العاده و استثنایی این فرزهای انگشتی شده است. علاوه بر خواص فوق توازن بین گام مارپیچ و تعداد دندانه ها باعث افزایش کیفیت سطح (صافی سطح) می شود.

جهت مشاهده ویدئو ماشینکاری این فرزها کلیک کنید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع خبر: وبسایت رسمی شرکت Walter Tools آلمان – کلیک کنید