شرکت والتر آلمان (Walter AG) فرز جدید M5468  از نسل ابزارهای Xtra.tec® XT را معرفی می نماید.

به منظور جلوگیری از تعویض اشتباه و غیر دقیق لبه برشی هنگام چرخش لبه برشی در اینسرت های گرد شرکت والتر آلمان (Walter AG) فرز جدید M5468 را معرفی کرده است. در فرزهای M5468 با طراحی جدید، اقدامی موثر در راستای جلوگیری از اشتباه در چرخاندن اینسرت های گرد صورت گرفته است. در این فرزها سطوح جانبی اینسرت که پیشتر به صورت گرد (هماهنگ با شکل اینسرت) بوده اند با سطوح مسطح جایگزین شده اند.

مزیت طراحی جدید

این طراحی جدید ضمن جلوگیری از اشتباه در تعویض لبه برشی اینسرت، باعث دفع بهتر براده بدون برخورد براده با ابزار می شود. به منظور سهولت در آماده سازی ابزار جهت ماشینکاری، جهت چرخش اینسرت و همچنین شماره سطح جانبی، بروی سطح براده اینسرت قابل مشاهده است. این مهم به اپراتور دستگاه و یا فردی که ابزار را در اتاق ابزار پیش تنظیم (مقاله در خصوص دستگاه های پیش تنظیم ابزار را اینجا بخوانید) می کند، کمک می کند که تمامی لبه های برشی را به صورت یکسان و به ترتیب جابجا (ایندکس) کند. بنا به اظهار شرکت والتر با بکارگیری این سطوح جانبی روی اینسرت های گرد، امکان تعویض دقیق تا 8 لبه برشی در اینسرت سایز 10 میلیمتر به با بالا میسر شده است. این امر باعث افزایش طول عمر ابزار و صرفه جوئی اقتصادی بیشتر می گردد.

فرزهای M5468 در چه سایزها و با چه دنباله هایی قابل تهیه است؟

هم اکنون فرزهای M5468 شرکت والتر در بازه قطری 10 الی 125 میلیمتر به صورت استاندارد تولید می شوند.

این فرزها در گام های ریز و درشت و همچنین برای سایر سایزها به صورت مخصوص قابل سفارش هستند. با استفاده از انواع واسطه ها جهت افزایش طول مفید می توان این فرزها را برای ماشینکاری انواع قطعات استفاده کرد.

تنوع سیستم گیرش

سیستم گیرش این فرزها متنوع است. دنباله های ScrewFit، دنباله Weldon و ابزارگیرهای فرز با سوراخ وسط و یا سیستم های گیرش مدولار از جمله سیستم های گیرش مورد استفاده در این فرزها هستند. با استفاده از واسطه های مختلف جهت افزایش طول مفید ابزار، واسطه های ضد ارتعاش و غیره، این نسل از فرزها به انتخاب مناسبی برای صنعت قالبسازی تبدیل شده اند. هم اکنون شرکت والتر اینسرت های گرد با قابلیت ایندکس کردن را در دو سایز تولید کرده است. تا انتهای سال میلادی جاری پنج سایز جدید از این نسل اینسرت های گرد در برنامه تولید خواهد گرفت. به صورت کلی این اینسرت ها در دو مدل زینتر شده و سنگ خورده موجود هستند. که بدیهی است اینسرت های سنگ خورده از دقت ابعادی بالاتری برخوردار هستند.

دامنه وسیع سیستم های گیرش و تنوع بالا اینسرت از حیث سایز، هندسه و گرید، فرزهای M5468 را به عنوان یک فرز عمومی (Universal) با قابلیت استفاده در صنایع مختلف مطرح کرده است.

این سیستم جدید در ایندکس کردن و گیرش اینسرت های گرد، باعث افزایش قابلیت اطمینان در پروسه های فرزکاری شده است. همچنین اینسرت های نسل Tiger.tec® نیز با داشتن خاصیت ضد سایشی بسیار بالا، ضمن بالا بردن طول عمر ابزار باعث کاهش هزینه تمام شده قطعات تولیدی می شوند. این فرزها در کنار فرزهای M5009 و M5012 که پیشتر معرفی شده اند دامنه ابزارهای فرزکاری والتر را گسترش داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فرزها و دریافت پیشنهاد فنی در خصوص عملیات ماشینکاری خود، با کارشناسان گروه صنعتی هونام تماس بگیرید.

لینک این مقاله در سایت والتر (Walter AG) – کلیک کنید

دانلود کاتالوگ های شرکت والتر (Walter AG) – کلیک کنید